HÚSVÉT Spanyolországban

Ugyan a tavalyi évben volt, hogy az Erasmus alatt Spanyolországban tölthettem a Húsvétot, de az ottani hagyományokra, programokra visszagondolva most éppúgy időszerűnek tartom megosztani veletek, hogy az én galíciai városomban, La Corunában hogyan is ünnepeltük ezeket a napokat.

A spanyol Húsvét legnagyobb "ősi" tradíciója a Semana Santa, avagy a Szent Hét. Ez a Húsvétot megelőző hét, vagyis az a hét, amelyik Húsvét Vasárnappal végződik. Ez az időszak minden körülmények között egy iskola-és munkaszüneti hét, egy teljes hét arra, hogy a családok együtt készülhessenek az ünnepre. Már hétfőtől kezdve minden nap többször, a város több pontján is körmeneteket, spanyolul úgynevezett "procesión"-okat tartanak. Ezek az Egyház által szervezett felvonulások valamely, Jézus életéhez köthető történéseket mesélnek el, miközben a templomok, gyülekezetek tagjai - idősektől óvódásokig - díszes keresztény viseletben, szobrokkal vállukon, s gyertyákkal kezeikben, a harangok kongásának ritmusára körbe vonulnak az óváros kacskaringós utcáin, kíváncsiskodók százainak tekintete előtt. A spanyol Húsvét egyik talán legjellemzőbb alakjai a hírhedt Ku Klux Klánhoz hasonlító, magas, hegyes végű süveget, hosszú talárt és a szemeknél kivágott maszkot viselő, egyházi felvonulók. Itt meg kell említenem, hogy Spanyolországban ők egyházi személyek, az előbb említett rosszhírű klán tagjai pedig tőlük vették át eme öltözködési szokást, ami a spanyol Szent Hét "ezeréves" hagyománya.

A Szent Hét körmenetein kívül amit én még meglepőnek találtam, az a húsvéti nyuszicsokik és tojáscsokik hiánya volt. Egyszerűen nem lehetett ilyesmit kapni a boltokban. Összességében a Húsvét Spanyolországban nyugodtan telt, végre kipihenhettük magunkat az iskolaszünetben, én pedig úgy éreztem, mintha a családommal töltöttem volna az ünnepeket, mert megajándékoztuk egymást a lakótársaimmal, és közös főzéssel és vacsorával töltöttük a vasárnapot.    

20160327_121423.jpg17952498_782679055223123_3634952822604466417_n.jpg