Au Pair - álommunka fiataloknak

Nemrég tértem haza a két hónapig tartó Au Pair élményről, Olaszországból. Felejthetetlen kaland volt, amíg ott voltam, az idő csak úgy repült, hazatérve tapasztaltam csak igazán, hogy mennyi mindent tanultam belőle s, hogy megint többnek érzem magam, mint mielőtt belevágtam a dologba.

Mint azt már megírtam nektek, az Au Pair-kedés fiatal lányoknak kitalált néhány hónapos külföldi munka. Együtt élsz a családdal, miközben vigyázol a gyerekekre, tanítgatod őket, mindeközben pedig angolul kommunikáltok a lurkókkal.

Így kaphattam én is teljes körű bebocsátást egy olasz család otthonába és életébe. Az alkalmazkodás napjai után - mikor is megtanultam kezelni a mosogatógépet, és elfogadni, hogy ott késsel villával eszik a felvágottat - már a kis család tagjának éreztem magam. Elsősorban rengeteget tanultam a gyereknevelésről. Megtanultam, hogy habár reggel kilenctől este hatig volt a munkaidőm, ez nem az a munka, ahol leteszed a tollat és hazamész. Ez 24 órás elfoglaltság, állandó készenlét és minden tiszteletem az édesanyáké, akik türelemmel képesek végigcsinálni a napokat. Másrészről viszont ez a leghálásabb "munka" is, hiszen a gyerekek rengeteg szeretetet tudnak adni és végtelenül büszkévé tudnak tenni, mikor ügyesek. A velük töltött idő alatt megtanultam kicsit újra gyerekké válni magam is, belegondolni abba, hogy ők hogyan látják a világot, miket és miért gondolnak, s félretéve felnőtt tartásomat, megint ellazultam kicsit és önfeledtté váltam, mikor együtt játszottunk. Rájöttem, hogy fegyelmezni bizony kell, néha pedig szükség van felemelni a hangunkat és játék közben is megőrizni a tiszteletünket. Jobban beleláttam abba is, hogyan lehetséges összeegyeztetni a házimunkát a gyerekvigyázással, és ellestem néhány remek házi szabályt is, amivel jól fenn lehet tartani a rendet, s eme szabályok ötletessége által megcsodálhattam az anyai leleményesség határtalanságát.

Ezeken felül már csak hab volt a tortán, hogy ez a munka által megismerhettem Olaszország különféle tájait, gasztronómiáját, embereinek végtelen kedvességét és egy kis olasz nyelvtudásra is szert tettem. 

Munka, nyaralás, életre szóló tapasztalatszerzés egyben, mindenkinek ajánlom!